Wat is het proteïnedieet?

De eiwitten nemen deel aan alle etappes van het cellulaire leven, in het bijzonder aan de cellulaire wederopbouw. Zij bevinden zich in de stoffen, de enzymen, de hormonen… en vooral in de spieren. Met een dagelijkse inbreng van eiwitten met hoge voedingswaarde kan je deze spiermassa behouden.

Bij het proteïnedieet of eiwitdieet ga je je lichaam voeden met hoge hoeveelheden eiwitten. De hoeveelheid koolhydraten (suikers) en vetten hou je daarbij zo laag mogelijk. Op die manier verplicht je je lichaam om de voorraden en vetten uit te putten om energie te produceren die het dagelijks nodig heeft.

Waar gebeurt dan het gewichtsverlies? Op alle niveaus van de zones van het lichaam waar de overmaat van vette massa het belangrijkst is. En de spiermassa? Die blijft behouden.

Het menselijk lichaam heeft drie grote energiebronnen:

Vetstoffen

Vetten

Eiwitten

Keten van aminozuren

Koolhydraten

Suikers

Wat zijn de voordelen van het proteïnedieet?

voordeel-1

HET IS EEN SNELLE METHODE

En dat motiveert je om het vol te houden.

voordeel-2

JE ZAL JE FIT EN OPGEWEKT VOELEN

Niet moe, niet somber, maar vol energie.

voordeel-3

SCHRIK VOOR EEN HONGERGEVOEL?

Dat is uitgesloten bij het eiwitdieet.

voordeel-4

JE BEHOUDT JE SPIERMASSA

Elke kilo die je verliest, is een kilo vet.

voordeel-5

JE FIGUUR ZIET ER AL SNEL BETER UIT

En je huid blijft strak.

voordeel-6

EN JE HUID BLIJFT STRAK.

Zonder tellen of wegen.

voordeel-7

JE NIEUWE VOEDINGSGEWOONTEN

Een garantie op blijvende resultaten.

voordeel-8

ABDOMINAAL VET VERDWIJNT SNEL.

Nobele massa blijft onaangetast.

De methode

Om het dieet op een doelgerichte, efficiënte en veilige manier te kunnen volgen, stel je met je arts of diëtist een plan op. Hoeveel kilo moet je verlizen om je ideale gewicht te bereiken? Hoelang moet je welke fases doorlopen? Ook de afwezigheid van contra-indicaties moet bepaald worden. Hij zal ook het aantal per dag te gebruiken zakjes, de keuze van de zakjes en de hoeveelheid groenten toelichten. In functie van je balans krijg je supplementen voorgeschreven: natrium, kalium, calcium, magnesium enzovoort. Op het doktersattest vermeldt je arts of diëtist ten slotte de geschikte proteïnevoeding.

Je kunt het proteïnedieet best volgen in verschillende persoonlijke fases. Het gaat daarbij om 4 verschillende fases: 2 fases om af te vallen en 2 fases om te stabiliseren. Je kan de 4 fases gratis bij ons bestellen.

Welke groenten mag je eten?

Om het dieet op een doelgerichte, efficiënte en veilige manier te kunnen volgen, stel je met je arts of diëtist een plan op. Hoeveel kilo moet je verlizen om je ideale gewicht te bereiken? Hoelang moet je welke fases doorlopen? Ook de afwezigheid van contra-indicaties moet bepaald worden. Hij zal ook het aantal per dag te gebruiken zakjes, de keuze van de zakjes en de hoeveelheid groenten toelichten. In functie van je balans krijg je supplementen voorgeschreven: natrium, kalium, calcium, magnesium enzovoort. Op het doktersattest vermeldt je arts of diëtist ten slotte de geschikte proteïnevoeding.

Je kunt het proteïnedieet best volgen in verschillende persoonlijke fases. Het gaat daarbij om 4 verschillende fases: 2 fases om af te vallen en 2 fases om te stabiliseren. Je kan de 4 fases gratis bij ons bestellen.
  • andijvie
  • asperges
  • augurken (best op azijn)
  • bloemkool
  • broccoli
  • champignons
  • chinese kool
  • courgette
  • groene sla
  • ijsbergsla
  • komkommer
  • notensla
  • peterselie
  • rabarber
  • radijs
  • rode sla
  • savooi kool
  • selder
  • snijboontjes
  • sojascheuten
  • spinazie
  • tomaten
  • tuinkers
  • waterkers
  • witlof
  • witte kool
  • zuurkool
  • aubergine
  • boterbonen
  • extra fijne prinsessenbonen
  • groene kool
  • kerstomaten
  • knolselder
  • linzen
  •  
  • paprika
  • pompoen
  • prei
  • raap
  • rode kool
  • rode kool (rauw)
  •  
  • schorseneren
  • spruitjes
  • ui
  • venkel
  • wortelen
  • zilveruitjes
  •  
  • aardappel
  • artisjok
  • bonen (wit, rood, boter-)
  • erwten
  • flagolet
  • kervel
  • kikkererwten
  • maïs
  • olijven
  • pastinaak
  • pijnboompitten
  • rode biet
  •